keskiviikko 20. syyskuuta 2017

Kehysten maalailua

Shoppasin kesällä Sokoksen alesta ihanat kehykset. Pakko oli saada, vaikka väri olikin väärä. (Kulta ei ole lemppareitani, vaikka tällä hetkellä muiden suosiossa taitaakin olla?) Väriä lukuunottamatta kehykset ovat ihan mun tyyliset. Pakko mikä pakko. Helpostihan niihin iskee uuden maalipinnan! Niinhän mä luulin...

Ekaksi tietysti piti teippailla ja suojata pinnat, joita ei halunnut maalattavan. 

Tämä olikin odotettua hankalampaa, kun tausta oli samettipintaista ja tukijalan ja taulun välillä oli vielä naru, jota en halunnut kuitenkaan katkaista.




No mutta paketissa on pienen näpertelyn jälkeen!


Mitä huolellisemmin teippaa, sitä parempi ja siistimpi lopputulos!

Eikun sprayaamaan!

Spraymaali on K-Raudasta ja osoittautui huomattavasti tummemmaksi mitä odotin ja oikeastaan on enempi harmaa kuin hopea. Lisäsin pintaan vielä vähän glitterspraymaalia, jotta sain edes vähän kimallusta.

Tuli sprayattua liian paksu kerros kerralla ja maali lähtikin ihan halkeilemaan. Ajattelin jo, että pieleen meni koko maalailuni, mutta lopulta tulin siihen tulokseen, että tuo rosoinen pinta ja pieni kullan kimallus joissain kohdissa tuo juuri sen kivan rouhean fiiliksen kehyksiin, mitä ne kaipasivatkin. Ja ainakin väri vaihtui! Sopivat nyt ihan loistavasti vitriinilipaston päälle, joka sekin kävi läpi värimuodonmuutoksen, ja josta kerron myöhemmin lisää!


Hitti vai huti, mitä mieltä sinä olet?





2 kommenttia:

  1. Mä oon tosi huono tuunaamaan mitään, nääkin kehykset varmaan olis jäänyt kauppaan kun eihän mulla tulis mieleenkään että ne voisi maalata! :D Nää näyttää kyllä tosi hyvältä! :)

    VastaaPoista
  2. Kiitos Taru! :) Mulla taas tulee vissiin vähän liiankin usein mieleen maalailla kaikki aina uudelleen, kun maalausjonossa on jo pitkä lista! :D

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...